مقالات رشد گیاه

انقلاب سیستم شناور در گلخانه

Floating Raft 7 1024x450 - انقلاب سیستم شناور در گلخانه

سیستم شناور روشی نوآورانه همراه با مزایای زیادی برای کشت محصولات باغی است، رویه ای جدید برای بهبود سیستم های کشت گلخانه ای است.

سیستم شناور که برای به دست آوردن یک محصول میوه و سبزی با کیفیت عالی طراحی شده است، به شما امکان می دهد تمام پارامترهای مربوط به کاشت، نشاء، کشت و برداشت را در محیطی که دائماً نظارت می شود، بدون آلودگی و مستقل از تغییرات آب و هوایی کنترل کنید که برعکس، در فضای باز، می تواند بر عملکرد و کیفیت میوه و سبزیجات تأثیر منفی بگذارد. قبل از مطالعه مقاله زیر توجه شما را به مطالعه مقالات مربوط به این حوزه با نام های کشت هیدروپونیک و لامپ رشد گیاه و مقاله بهترین سیستم های هیدروپونیک در سال ۲۰۲۱ جلب می کنم.

 

 

سیستم شناور چیست؟

سیستم شناور نوعی از کشت است که در گلخانه ای با دیوار عمودی انجام می شود: محیطی که امکان جابجایی زیادی را برای اپراتورها فراهم می کند. آب مورد استفاده در این سیستم کشت ابتکاری، توسط سیستم های بسیار تکنولوژیکی کنترل می شود که جریان آب و مواد مغذی را کنترل می کنند و کیفیت و خلوص آنها را دائما تضمین می کنند. به لطف عرضه ثابت، آب و مواد مغذی در صورت نیاز توسط گیاهان جذب می‌شوند، بدون اینکه پدیده‌های شستشو و پراکندگی معمولی در میدان باز رخ دهد.

 

کشت شناور 500x257 - انقلاب سیستم شناور در گلخانه

یک محصول شناور

در گلخانه ها سیستم شناور شامل استفاده از مخازن ضد آب با پوشش پلاستیکی است. مخازن با یک محلول مغذی کامل با عناصر ماکرو و ریز مغذی پر شده و به طور مداوم با گردش مجدد متناوب اکسیژن رسانی می شود. تکیه گاه های شناور در داخل مخازن برای رشد محصولات زراعی قرار می گیرند. اینها ظروف لانه زنبوری هستند که در آنها کاشت یا پیوند نهال انجام می شود که در اینجا می توانند در یک محیط کاملاً محافظت شده رشد کرده و رشد کنند. بنابراین نهال ها می توانند تمام عناصر غذایی را از طریق تخلخل تکیه گاه های شناور منحصراً بر اساس نیاز خود جذب کنند.

 

اقتصادی و کارآمد

سیستم شناور به دلیل وجود محدود ابزارهای کنترل خودکار برای تصحیح محلول مغذی و به لطف کاهش
هزینه های نیروی کار، هزینه ساخت و مدیریت پایینی دارد. تنها کنترل لازم در کل چرخه کشت سبزیجات مربوط به مقدار اکسیژن در آب است که باید در مقادیر نزدیک به ۵/۷ میلی گرم در لیتر باقی بماند. سیستم اکسیژن رسانی ساده و اقتصادی امکان گردش بخشی از محلول غذایی را از طریق لوله ای فراهم می کند که هوای مکیده شده از بیرون از طریق لوله ونتوری به داخل آن پمپ می شود. جریان هوا به آرامی منتقل می شود تا به سیستم ریشه ظریف نهال آسیب نرساند.

 

سیستم شناور سیستم مخصوصاً مناسبی را برای محصولات محدوده (میوه ها و سبزیجات تازه، شسته، برش خورده و بسته بندی شده با تقاضای زیاد در بازار) نشان می دهد، زیرا سطح تولید بالا و ویژگی های با کیفیت خوب را تضمین می کند، اما همچنین نشان دهنده یک فرصت عالی برای پرورش گل است. و به ویژه برای پرورش گیاهان گلدار پیازدار.

چالش آینده، نوآوری بیشتر در سیستم شناور، توسعه گلخانه های جدید، مخصوص این نوع محصولات است که قادر به تعدیل و ادغام منطقی پارامترهای محیطی خارجی هستند. به این ترتیب می‌توان پایه‌هایی را پایه‌گذاری کرد تا در آکواپونیک، نوعی مفهوم نوآورانه از واترویر بی‌نظیر در جهان به کار گرفته شود. مفهوم عملی قابل توجهی به دست آوردن آب با حداکثر ویژگی های قابل شرب و سلامت، به نفع انحصاری مصرف کننده نهایی و احترام به محیط زیست خواهد بود. یک جنبه بسیار نوآورانه این خواهد بود که بتوانیم تولیدات خاص را در هر نقطه در یک قلمرو خاص بازآفرینی کنیم و با استفاده از آب هایی با ویژگی های فیزیکی و شیمیایی قوی (مانند آب های گوگردی غنی از کربنات، سیلیکون، منیزیم و غیره) تعریف شود. در واقع در گلخانه بازآفرینی محیط معمولی و آبهای هر نوع منطقه یا قلمرو و در نتیجه به دست آوردن ویژگیهای خاص مورد نظر در یک محصول باغی خاص امکان پذیر خواهد بود.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: -- بارگیری کد امنیتی --