مقالات رشد گیاه

بهترین لامپ رشد گیاه

The Best LED Grow Lights 1138x450 - بهترین لامپ رشد گیاه

انتخاب بهترین لامپ رشد گیاه یک مورد ضروری برای هر باغبان محیط داخلی است، صرف نظر از اینکه گیاهان در چه مرحله از رشد هستند. از گیاهان خانگی گرفته تا سبزیجات، چراغ رشد گیاه می‌تواند برای گیاهان شما نور مورد نیاز را تامین کند.

انتخاب بهترین لامپ رشد گیاه و نور مصنوعی ال ای دی مناسب برای رشد متناسب با نیازهای گیاه شما ممکن است کار سختی به نظر برسد، اما خبر خوب این است که اکثر چراغ های رشد ال ای دی با کیفیت با مجموعه ای از تنظیمات ارائه می شوند تا به هر یک از گیاهان شما مقدار نور مورد نیاز خود را بدهند. به عنوان یک انتخاب برتر، وال واشر رشد گیاه ال ای دی یک نمونه عالی از کاری است که یک چراغ رشد با چندین تنظیمات می تواند انجام دهد. برای انتخاب بهترین لامپ رشد گیاه علاوه بر مقاله زیر، مقاله راهنمای جامع خرید لامپ رشد گیاه (۰ تا ۱۰۰) نیز مطالعه گردد.

 

 

 

نکات لازم قبل از خرید چراغ رشد گیاه

 

نوع گیاه

اگر قصد تامین نیاز نوری گیاه خود را دارید، بر شما پوشیده نیست که باغبانی داخلی و نگهداری از گیاهان
می تواند بدون نور مناسب یک چالش باشد. برخی از چراغ های رشد ال ای دی مجموعه‌ای از تنظیمات را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد از آن‌ها برای هر گیاهی استفاده کنید، صرف نظر از اینکه به نور کم یا کامل نیاز دارند یا خیر.

 

نوع نور رشد ال ای دی

انتخاب بهترین لامپ رشد گیاه و بهره گیری از آنها در پروسه پرورش گیاهان از این نظر منحصر به فرد هست که زمان زیادی برای روشن شدن کامل نمی گیرند و کاملاً متفاوت از لامپ های معمولی کار می کنند. به همین دلیل طیف های نوری مختلفی وجود دارد که لامپ های ال ای دی رشد گیاه می توانند تولید کنند و هر کدام تأثیر خاصی بر گیاهان دارند.

به عنوان مثال، نور طیف آبی برای تقویت رشد گیاه عالی است، در حالی که نور طیف قرمز برای طرح گلدهی ایده آل است. چراغ رشد ال ای دی بیشتر شبیه نور طبیعی خورشید هست و این چراغ ها با طیف کامل می توانند گیاه را در هر مرحله از چرخه زندگی طبیعی خود پشتیبانی کنند و یا حتی امکان تغییر چرخه رشد گیاهان با نور لامپ رشد گیاه نیز وجود خواهد داشت.

 

اندازه فضای شما

هنگام در نظر گرفتن اینکه بهترین لامپ رشد گیاه برای شما کدام گزینه است، یکی از مهمترین مواردی که باید در نظر بگیرید اندازه فضای شما است. بیشتر چراغ‌های رشد و نور مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از سقف آویزان شده و بر روی گیاهان شما بتابند. اگر در فضای محدود کار می‌کنید، مثلاً در اتاق خواب، از چراغ‌ رشد گیاهی استفاده کنید که قابلیت نصب روی میز یا قفسه را داشته باشد.

 

 

Lettuce Growing Indoors LED Lights 500x333 - بهترین لامپ رشد گیاه

در انتخاب بهترین لامپ رشد گیاه به دنبال چه چیزی باشید

 

وات

واتی که از نور رشد ال ای دی خود نیاز دارید تا حد زیادی به اندازه فضای رشد شما بستگی دارد. برخی از گیاهان، یعنی گیاهان گلدار و سبزیجات، به وات بالاتری در هر فوت مربع از منطقه رشد نیاز دارند، در حالی که گیاهان کم نور نیاز کمتری دارند.

 

تراشه های نیمه هادی

تراشه نیمه هادی همان چیزی است که الکتریسیته را به نور مورد نیاز گیاهان شما تبدیل می کند. بدون این جزء حیاتی، نور رشد LED شما به سادگی کار نخواهد کرد. به همین دلیل، مطمئن شوید و یک چراغ رشد LED را انتخاب کنید که دارای یک تراشه نیمه هادی با کیفیت است. لامپ های رشد LED با یک تراشه نیمه‌رسانای خوب، از لامپ‌هایی که فاقد آن هستند بیشتر عمر می‌کنند و در درازمدت در هزینه شما صرفه‌جویی می‌کنند.

 

چراغ های رشد LED کاربرپسند

جدای از در نظر گرفتن اینکه بهترین لامپ رشد گیاه برای فضای باغبانی داخلی شما کدام است، میزان کاربرپسند بودن آن را نیز در نظر داشته باشید. قرار دادن یا نگه داشتن برخی از چراغ های رشد LED نیز ممکن است دشوار باشد. قبل از خرید حتماً ارزیابی کنید که آیا فضای شما می تواند نور رشد را در خود جای دهد یا خیر، به خصوص اگر به دنبال سایز بزرگتری از این نور لامپ ها هستید.

 

میزان هزینه کردن برای لامپ رشد گیاه

لامپ های ال ای دی رشد گیاه می توانند از قیمت حدودی حداقل ۱۳۰ هزار تومان تا ۱۶ میلیون تومان متغیر باشند، (البته با نوسان قیمت دلار و تغییر قیمت لوازم و مدارات ساخت لامپ ها این قیمت های ذکرشده متغیر بوده و ثابت نخواهند بود و البته در سایت فروشگاه ال ای دی سازان قیمت های بروز و آپدیت شده برای هر محصول اعمال گردیده است).

معمولاً چراغ‌های گران‌تر در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شوند، زیرا دارای یک تراشه نیمه‌رسانای با کیفیت بالاتر هستند.

حال یکی از سوال های رایج در میان مشتریان و افرادی که در جستجوی یافتن بهترین لامپ رشد گیاه هستند این است که مدت زمان و طول عمر لامپ رشد گیاه چگونه است که در پاسخ به این سوال باید گفت:

این در نهایت به دفعات استفاده از آنها بستگی دارد، اما اکثر چراغ ال ای دی رشد گیاه با کیفیت می توانند تا ۱۰ سال دوام بیاورند.

 

آیا نور مصنوعی ال ای دی خیلی داغ می شود یا باعث گرما در فضای من می شود؟

چراغ‌های ال‌ای‌دی رشد معمولاً گرمای زیادی از خود ساطع نمی‌کنند، اما برخی از سیستم‌های نور رشد LED بزرگتر ممکن است مقداری گرما تولید کنند. اکثر مدل هایی که این مشکل را دارند به نوعی سیستم خنک کننده (فن) برای مدیریت گرمای اضافی مجهز هستند که محصول را برای استفاده در داخل خانه ایمن نگه می دارد.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: -- بارگیری کد امنیتی --