مقالات رشد گیاه

تجهیزات گلخانه و لوازم رایج برای گلخانه چیست؟

greenhouse - تجهیزات گلخانه و لوازم رایج برای گلخانه چیست؟

باغبانی گلخانه ای دنیای کاملا جدیدی از تکنیک ها را برای باغبانان مشتاق باز می کند، حتی به کسانی که در آب و هوای سردتر یا غیرقابل پیش بینی هستند اجازه می دهد تا فصل رشد خود را در تمام یا بیشتر سال ادامه دهند. وقتی گلخانه فراهم شد، به تجهیزات گلخانه نیاز خواهید داشت. با مطالعه مقاله زیر با متداول ترین لوازم گلخانه و اصول فراهم کردن شرایط ایده آل گلخانه آشنا شوید.

 

 

 

ملزومات گلخانه

نصب گلخانه اولین قدم در ماجراجویی رشد داخلی گیاهان شما است. موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید، مانند نور و بهره مندی از لامپ رشد گیاه و یا سایر انواع نور مصنوعی، کنترل دما و رطوبت، آبیاری، سرویس بهداشتی و حتی نوع نیمکت هایی که ترجیح می دهید. سطل های ذخیره سازی می توانند به محافظت از مخلوط های ظریف خاک در برابر آفات و بیماری های مهاجم کمک کنند. در زیر، فهرست کلی تجهیزات گلخانه را خواهید دید که به انواع عمده اقلامی که هر گلخانه در نهایت به آن نیاز دارد تقسیم شده است.

 

اصول

لیست اقلام شما برای باغبانی گلخانه ای باید شامل گلدان ها، ظروف برای محیط های رشد مخلوط، ماله های دستی و آپارتمان های نهال باشد. برخی از علاقه‌مندان به گلخانه ترجیح می‌دهند از گلدان‌های تجزیه پذیر استفاده کنند و اگر شما نیز این کار را انجام می‌دهید، مطمئن شوید که آن‌ها را در یک ظرف ضد آب نگهداری کنید. محیط های رشد را می توان در سطل هایی با درب در گلخانه های کوچک مخلوط کرد یا در وان های پلاستیکی بزرگ با درب در گلخانه های بزرگتر ذخیره کرد، این ظروف از محیط های مخلوط خانگی شما در برابر تخم حشرات و عوامل بیماری زا محافظت می کنند.

 

نیمکت‌ها

نیمکت‌ها خوب هستند، اما قفسه‌ها به راحتی کار می‌کنند. در پایان روز، شما فقط به چیزی نیاز دارید که گیاهان شما را از زمین بلند کند. مطمئن شوید که سطوح چوبی را با رنگ نیمه براق رنگ آمیزی کنید تا در برابر کپک محافظت کنید و تمیز کردن سریع انجام شود.

 

نظافت

بهداشت در گلخانه حیاتی است. هیچ چیز ناامید کننده تر از قارچ، باکتری یا حشرات نیست که به گلخانه نفوذ کرده و باعث هرج و مرج می شود و یک فصل کامل از گیاهان را از بین می برد. اسپری سفید کننده و ضد عفونی کننده به اندازه سینک ها و وان های شستشوی بزرگ برای عاری از آفات گلخانه شما حیاتی هستند.

 

 

 

آبیاری و زهکشی

گیاهان گلخانه ای شما به آب نیاز دارند. گلخانه‌های بزرگ اغلب از آبیاری قطره‌ای استفاده می‌کنند، اما یک مجموعه کوچک‌تر ممکن است بتواند به طور کامل با دست و با قوطی آبیاری شود. از آبیاری مستقیم گیاهان با اسپری شلنگ خودداری کنید، زیرا این امر می تواند باعث تحریک و انتشار هاگ های کپک شود. زهکشی نیز حیاتی است، بنابراین مطمئن شوید که نیمکت‌های شما کمی شیبدار هستند تا آب ریخته نشود، یا با سوراخ‌ها یا لت‌های زیادی طراحی شده‌اند تا آب از طریق آن چکه کند.

 

تهویه

تهویه در گلخانه شما مهم است. یک یا دو دریچه برای کمک به رهاسازی گرما و رطوبت ایجاد شده در تابستان نصب کنید. این به سالم ماندن گیاهان و بهترین ظاهر آنها کمک می کند.

 

روشنایی

بسیاری از گلخانه ها برای روشنایی مناسب گیاهان داخل به نور مصنوعی نیاز دارند. اگر گلخانه شما در اکثر روزها به طور طبیعی روشن نیست، یا گیاهان شما به روزهای طولانی تری از آنچه در محل شما در دسترس است نیاز دارند، چراغ رشد گیاه می تواند کار خود را انجام دهند. در بازار انواع پروژکتور رشد گیاه در دسترس هستند، اما ممکن است برای گلخانه های کوچک مقرون به صرفه باشند و برای گلخانه های بزرگ تر گزینه پنل رشد گیاه پیشنهاد می گردد.

 

سایه ها

گیاهان سایه دوست از سایه مصنوعی استقبال می کنند زیرا خورشید درخشان تابستان در افق ظاهر می شود. پارچه های سایه دار نیز برای دور نگه داشتن گرم ترین اشعه های روز از ساختمان شما مفید هستند.

 

کنترل آب و هوا

اگر قصد استفاده از گلخانه خود را در طول سال دارید، ممکن است یک بخاری کوچک یا کولر تبخیری لازم باشد. بخاری‌های گلخانه‌ای برای فضاهای کوچک می‌توانند نسبتاً ارزان باشند و اگر هوای گرم را به بیرون از ساختمان منتقل کنید، گاهی اوقات فن‌ها برای خنک کردن گلخانه‌ها در آب و هوای معتدل کار می‌کنند. برای کنترل دقیق همیشه از دماسنج و رطوبت سنج با سیستم کنترل آب و هوا استفاده کنید.

 

اکنون که در مورد نیازهای اولیه گلخانه آگاهی پیدا کردید با این اطلاعات و تهیه تجهیزات گلخانه از
فروشگاه های معتبر چون فروشگاه اینترنتی ال ای دی سازان به خوبی از باغبانی در تمام طول سال لذت خواهید بود.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: -- بارگیری کد امنیتی --