مقالات رشد گیاه

دلایل ضرورت استفاده از بهترین ال ای دی ها

120w LED Grow Light 1000x450 - دلایل ضرورت استفاده از بهترین ال ای دی ها

چرا باید بهترین ال ای دی رشد گیاه را داشت

داشتن لامپ رشد گیاه ال ای دی به دلایل مختلف مهم می باشد. راه های زیادی برای نورسانی به گیاهان وجود دارد، اما از کجا می توان پی برد کدام راه کارآمدترین است؟ و یا از کجا می توان متوجه گردید که در تلاش برای نورپردازی بیشتر و افزایش خروجی آن، گیاهان تحت نور بیشتر نخواهند سوخت؟

در حقیقت چراغ ال ای دی موثرترین و مهمترین چراغ رشد گیاه موجود در بازار می باشد و در میان آنها چراغ هایی که از طول موج های خاص نور که بیشتر در روند رشد و رویش گیاهان موثر می باشند، از بهترین های ال ای دی رشد گیاه به حساب می آیند. چراغ های رشد سنتی با نور خود، تاثیر بسزایی در رشد گیاهان نداشته و در نتیجه نور زیادی بیهوده تلف می گردد. از سوی دیگر، چراغ های ال ای دی تنها با بهره گیری از طول موج های آبی و قرمز برای هرآنچه موردنیاز گیاه هست بدون هدررفت انرژی و نور بابت موارد بی تاثیر، دلیل دیگر بهترین گزینه برای انتخاب خریداران خواهد بود. دلیل دیگر ضرورت استفاده از لامپ رشد گیاه ال ای دی امکان ساخت سفارشی آن و تنظیم میزان روشنایی و بهره گیری از طول موج های ضروری برای هر نوع گیاه خاص و منحصربفرد است. ولی مشکل اصلی آنها تولید گرمایی است که منجر به صرف هزینه برای تنظیم دما و امکان ایجاد جریان هوا در محیط داخلی پرورش گیاهان می گردد.

چراغ های رشد ال ای دی گزینه مناسبی برای محیط زیست نیز به شمار می روند. با توجه به نگرانی های زیست محیطی، گرمایش جهانی و آینده جهان انتخاب این نوع چراغ ها آگاهانه ترین انتخاب خواهد بود، زیرا با کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه ای چون CO2 و مصرف مناسب انرژی، محیط زیست نیز از بهره گیری از این چراغ ها ممنون خواهد بود. چراغ های ال ای دی متمایل به سیستم نورپردازی به سبک HPS نبوده و از سبک مطمئن تری در ساخت بهره برده اند. زیرا چراغ هایی که حاوی جیوه هستند باید به دلیل عمر کوتاهی که دارند بعد از گذشت چندسال به دلیل جیوه موجود در آن با شیوه ای حرفه ای و ایمن از بین روند ولی ال ای دی رشد گیاه توانایی کارکرد طولانی مدت را داشته و پس از تقریبا ده سال استفاده، بدون نگرانی از بابت آسیب رساندن به محیط زیست از چرخه استفاده خارج می گردد.

نکته نهایی در مورد چراغ های رشد ال ای دی این واقعیت است که آنها اغلب قبل از پایان طول عمر خود جایگزین می گردند، در صورتی که این نوع لامپ ها می توانند بیش از ۵۰٫۰۰۰ ساعت کارکرد مفید داشته باشند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: -- بارگیری کد امنیتی --