مقالات رشد گیاه

لامپ رشد گیاه ال ای دی در مقایسه با چراغ های فلورسنت

Cfl vs led incan 291x300 - لامپ رشد گیاه ال ای دی در مقایسه با چراغ های فلورسنت

روشنایی فلورسنت به دلیل حرارت نسبتا کم در مقایسه با سیستم HID معروف تر می باشد، ولی در قیاس با ال ای دی رشد گیاه برای متقاضیان تامین نور گیاهان و سبزیجات در بازار گزینه ماندنی و همیشگی نخواهند بود. در حقیقت آن دسته از افرادی نیز که از روشنایی فلورسنت بهره می برند، در نهایت تعدادی چراغ رشد گیاه ال ای دی نیز به منظور اطمینان یافتن از هرآنچه گیاه برای رویش صحیح خود نیاز دارد، به این سیستم روشنایی اضافه می کنند.

چراغ های فلورسنت از بخار جیوه، نئون، آرگون و زنون و کریپتون که در درون لوله ای تحت فشار هستند، استفاده می کنند. این موضوع برخلاف مقوله حمایت از محیط زیست بوده و در صورتی که شما یکی از حامیان و طرفداران محیط زیست می باشید باید این مهم را در انتخاب چراغ و سیستم روشنایی مدنظر قرار دهید.

چراغ های فلورسنت هم گزینه ارزانی در زمان خرید و هم گزینه ارزانی برای اجرا می باشند و جایگزینی آنها نیز به آسانی امکان پذیر است، هرچند که شیوه های صرفه جویی در هزینه های اولیه و انرژی در این سیستم ها با دیگر سیستم های روشنایی یکی نیست. چراغ های فلورسنت از سیستم های نورپردازی سنتی، ساده تر خنک می گردند و این یک حسن در انتخاب نوع سیستم روشنایی می باشد ولی مسلما بهترین گزینه نخواهد بود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: -- بارگیری کد امنیتی --