مقالات رشد گیاه

آیا لامپ رشد گیاه ال ای دی در هوای سرد خوب عمل می کند؟

bamboo led grow light garden - آیا لامپ رشد گیاه ال ای دی در هوای سرد خوب عمل می کند؟

همانطور که همه ما می دانیم، عملکرد نور ال ای دی تحت تاثیر گرما قرار می گیرد. ادعا می شود که ال ای دی ها دارای طیف وسیعی از دمای مناسب از ۳۰- درجه سانتیگراد تا ۶۰ درجه سانتیگراد هستند و دمای مطلوب برای روشنایی ال ای دی ۲۵ درجه سانتیگراد است. دمای بالای محیط، کارایی نورپردازی لامپ رشد گیاه ال ای دی را کاهش می دهد و در نتیجه تبدیل توان کمتری از برق به نور را به همراه دارد. اگر دمای محیط بالا عملکرد ال ای دی ها را ضعیف می کند، در مورد دمای پایین چطور؟ آیا عملکرد نور ال ای دی چراغ رشد گیاه با دمای سردتر بهبود می یابد؟ ما می خواهیم نگاهی به عملکرد روشنایی ال ای دی چراغ رشد گیاه در هوای سرد بیندازیم.

 

دو نکته اصلی در مورد چگونگی عملکرد لامپ ال ای دی رشد گیاه در هوای سرد وجود دارد: ۱-ظرفیت راه اندازی مناسب و ۲-عملکرد پایدار.

به طور کلی، هوای سرد به دمای سردتر اشاره دارد. باران، یخ و برف نیز در هوای سرد رخ می دهد. برای اینکه بفهمیم چراغ‌های ال‌ای‌دی رشد گیاه در هوای سرد خوب عمل می‌کنند یا خیر، باید نحوه عملکرد ال ای دی‌ها و رابطه بین دما و عملکرد این چراغ ها را بدانیم.

 

نحوه کار ال ای دی رشد گیاه

LED (دیود ساطع نور) یک دستگاه نیمه هادی است که نور را با جریان منتشر می کند. دای ناحیه فعال ال ای دی است. محفظه پلاستیکی یا سرامیکی یک یا چند قالب را در بر می گیرد. هنگامی که ال ای دی به سمت جلو حرکت می کند، الکترون ها می توانند در حفره های الکترونی دوباره ترکیب شوند و انرژی را به شکل فوتون آزاد کنند. این اثر الکترولومینسانس نامیده می شود. هسته یک ال ای دی، ویفری است که از نیمه هادی نوع P و نیمه هادی نوع N تشکیل شده است، با یک لایه انتقال بین آنها به نام اتصال PN. در محل اتصال PN برخی از مواد نیمه هادی، ترکیب حامل های اقلیت تزریق شده با حامل های اکثریت، انرژی اضافی را به شکل نور آزاد می کند. بنابراین ال ای دی قادر است انرژی الکتریکی را مستقیماً به انرژی نور تبدیل کند. رنگ نور به انرژی مورد نیاز برای الکترون های آزاد شده مربوط می شود. هر چه انرژی آزاد شده بیشتر باشد، طول موج نور ساطع شده کمتر می شود.

 

چگونگی تاثیر هوای سرد بر عملکرد ال ای دی لامپ رشد گیاه

ال ای دی ها در هوای سرد به طور معمول روشن می شوند. ظرفیت شروع روشنایی در هوای سرد برای برخی مناطق مهم است. ال ای دی یک نیمه رسانا بدون عایق یا رسانا است، به این معنی که الکترون‌های آزاد در یک جزء با بار منفی با کمک انرژی الکتریکی به سوراخ‌های اجزای دارای بار مثبت منتقل می‌شوند. هنگامی که فعالیت رو به جلو اتفاق می افتد نور ساطع می شود. ال ای دی ها با جریانی که از آنها می گذرد گرم می شوند. از آنجایی که ال ای دی به جای گرم کردن برای روشن کردن درایور الکترونیکی پاسخ می دهد، ال ای دی ها می توانند در هوای سرد راه اندازی شوند. علاوه بر این، درایورهای الکترونیکی را می توان از دمای ۳۰- درجه سانتیگراد نیز استفاده کرد. بنابراین، چراغ رشد گیاه می تواند در هوای سرد عملکرد خوبی داشته باشند.

خروجی لومن تحت تأثیر هوای سرد قرار نمی گیرد. متفاوت از روش های معمولی روشنایی، چراغ های ال ای دی رشد گیاه گرمای کمتری ایجاد می کنند. بنابراین دمای نقطه اتصال و دمای محیط کمتر از چراغ های معمولی است. اتصال پایین تر و دمای محیط باعث هدایت جریان می شود. سپس خروجی لومن به دلیل فشار کمتر روی درایور بهبود می یابد. در نتیجه هوای سرد بر عملکرد لامپ رشد گیاه ال ای دی در شرایط معمول تاثیری نخواهد داشت.

 

ملاحظات عملکرد روشنایی ال ای دی لامپ رشد گیاه در هوای سرد

به جز ال ای دی ها، عملکرد روشنایی در هوای سرد نیز تحت تأثیر مواد، آب بندی و تجهیزات الکتریکی وسایل LED قرار می گیرد.

 

اجزای لامپ ال ای دی رشد گیاه

عملکرد روشنایی ال ای دی نور مصنوعی توسط آب و هوای سرد تهدید می شود زیرا بیشتر مواد لامپ های ال ای دی رشد گیاه به شدت تحت تأثیر دمای پایین و آب قرار می گیرند. بنابراین، مواد سازنده چراغ ال ای دی رشد گیاه برای عملکرد روشنایی ال ای دی بسیار مهم است. اجزای وسایل LED باید از مواد با کیفیت بالا ساخته شوند. به عنوان مثال، قرار است این شیشه، شیشه ای شکستنی باشد و به چراغ LED اجازه می دهد تا در برابر تغییرات دمایی ناگهانی مقاومت کند. فلز، آلومینیوم، فولادهای کربنی و پلاستیک به طور گسترده ای به عنوان مواد اصلی وسایل ال ای دی استفاده می شود. ممکن است به دلیل دمای پایین پوسیدگی بیشتری داشته باشند. سازندگان از محفظه برای محافظت از مواد در برابر ضربه دمای پایین استفاده می کنند. ضد آب و مقاومت در برابر خوردگی نیز برای مواد لامپ های ال ای دی رشد گیاه مهم هستند.

 

آب بندی وسایل ال ای دی

آب بندی نیز باید برای عملکرد نور در هوای سرد در نظر گرفته شود. مهر و موم باید ریخته شود و در دمای بیش از ۰ درجه سانتیگراد تنظیم شود. این بدان معناست که در هوای سرد با دمای کمتر از ۰ درجه سانتیگراد آب بندی دشوار است. دمای پایین ممکن است باعث اعوجاج اجزای لامپ ال ای دی شود و باعث می شود که قطعه داخلی در معرض خطر قرار گرفتن باشد. علاوه بر این، به دلیل دمای پایین به سختی می‌توان به نصب مناسب آب‌بندها دست یافت. برای حل این مشکل، قطعات چراغ های ال ای دی رشد گیاه به صورت پیشرفته در کارخانه آب بندی می شوند و نیاز به آب بندی در شرایط دمای سرد را کاهش می دهند. مهر و موم کارخانه باعث افزایش ایمنی قسمت الکتریکی یراق آلات می شود و نصب آن را آسان می کند.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: -- بارگیری کد امنیتی --