مقالات رشد گیاه

شرایط نگهداری گیاه فیکوس با لامپ رشد گیاه

ficus umbellata 512x450 - شرایط نگهداری گیاه فیکوس با لامپ رشد گیاه

اگر به دنبال گیاهی جدید و عجیب برای افزودن به دکوراسیون خود در سال ۲۰۲۲ هستید، فیکوس می تواند آن گیاه باشد. فیکوس منشأ آفریقایی دارد، اما در فرهنگ ژاپنی به عنوان یک گیاه آپارتمانی محبوبیت دارد.

این تازه وارد دارای برخی ویژگی های مشابه با گیاه برگ انجیری با برگ های بزرگ و قلبی شکل و ساقه های نازک است.

این گیاه خانگی تحت استانداردهای آسان تا متوسط برای مراقبت قرار می گیرد. با محیط مناسب، فیکوس شما رشد بسیار عالی خواهد داشت!

 

نور

اگر گیاه فیکوس در محیط داخلی و منزل نگهداری می گردد، نور روشن را ترجیح می دهد. بهترین مکان برای این گیاه نزدیک به پنجره است و زمانی که به گیاه نور بیشتری داده شود رشد بیشتر آن مشهود خواهد بود و این میزان نور بیشتر را می توان با لامپ رشد گیاه تامین نمود.

این گیاه می تواند مقداری نور مستقیم ملایم را تحمل کند، اما قبل از اینکه بیش از چند ساعت نور مستقیم صبحگاهی به آنها بدهید، مطمئن شوید که آنها با این شرایط نوری سازگار شده اند تا از قهوه ای شدن برگ های آنها جلوگیری گردد.

بنا بر تجربه شخصی، گیاه من صبح ها از طریق پنجره چند ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرد و دائماً در حال رشد برگ های جدید است! توجه داشته باشید که آنها خیلی سریع شروع به خم شدن به سمت نور می کنند. برای اینکه برگ هایشان مستقیم رشد کنند، حتما گلدان آن را هفته ای یک بار یا هنگام آبیاری بچرخانید.

 

آبیاری

این گیاه ترجیح می دهد در بین دو آبیاری کمی خشک شود. هنگام آبیاری حتماً خاک را آبیاری کنید تا زمانی که مازاد آن از کف خارج شود. این بهتر از آبیاری با جرعه های کوچک است. هنگامی که آنها قوی تر شوند،
می توانند دوره های طولانی تری از خشکی را نیز تحمل کنند.

هنگامی که این گیاه شروع به خشک شدن می کند، متوجه یک افتادگی خفیف می شوید که از وسط برگ شروع می شود. این گیاه می تواند تا دو بار در هفته آبیاری شود.

 

خاک

بیشتر گیاهان خانواده فیکوس خاکی با زهکشی خوب را ترجیح می دهند. این به جلوگیری از مشکلات ناشی از آبیاری بیش از حد نیز کمک می کند. در صورت گلدان مجدد، از مخلوط کاکتوس و ساکولنت استفاده کنید یا یک مشت زغال چوب باغی و مالچ پوست درخت کاج را در مخلوط مخلوط کنید. این ذرات درشت به زهکشی خاک کمک می کنند. زغال چوب باغبانی همچنین دارای یک سری فواید دیگر از جمله خواص ضد باکتریایی است.

 

محیط

در حالی که این گیاه نسبتاً سازگار است، هنگامی که موقعیت خوبی برای گیاه فیکوس خود پیدا کردید، بهتر است آنها را در یک نقطه نگه دارید. این گیاه نیز دوست ندارد زیاد جابجا شود.

این گیاهان به هوای سرد نیز حساس هستند، بنابراین آنها را در یک موقعیت گرم (مخصوصاً در زمستان) دور از هوا و بخاری نگه دارید.

 

کود

یک کود مایع معمولی در ماه های رشد گرمتر به رشد کامل و سبز شدن برگ ها کمک می کند.

 

در پایان توجه شما را به مطالعه مقالاتی در مورد پرورش انواع گیاهان و سبزیجات با کمک چراغ رشد گیاه در قسمت مقالات سایت ال ای دی سازان مانند پرورش درخت بن سای با لامپ رشد گیاه و پرورش کاهو با استفاده از لامپ رشد گیاه جلب می کنم.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: -- بارگیری کد امنیتی --