مقالات رشد گیاه

همه چیز درباره باکس های رشد گیاهان

grow box 1024x450 - همه چیز درباره باکس های رشد گیاهان

زمانی که به فکر و یا در حال آماده سازی لوازم محیط کشت برای داخل خانه هستید، باکس رشد یکی از وسایلی است که تسهیل این امر را فراهم می نماید.این سیستم ها شما را قادر می سازند تا یک محیط کوچک برای گیاهان خود ایجاد کنید و بدین ترتیب گیاهان می توانند در بهترین حالت رشد کنند. برای آشنایی با همه چیزهایی که باید در مورد باکس های کاشت بدانید و نحوه استفاده از آنها این مقاله را مطالعه کنید. باکس رشد چیست؟ باکس رشد، محیطی مستقل برای گیاهان است. باکس های رشد در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند و از مواد مختلف ساخته شده اند. آنها عمدتا برای کشت گیاهان داخلی استفاده می شوند. با این حال، آنها می توانند در خارج از منزل برای افزایش فصل رشد محصولات خاص یک ساله استفاده شوند.

 

 

 

 

چرا از باکس های رشد استفاده کنیم؟

دلیل اصلی اینکه چرا باکس رشد محیط مناسبی برای گیاهان است این است که گیاهان در داخل این محفظه قرار دارند و به نوعی مصون از همه خطرات خارج از این محیط می باشند، بدین معنا که وقتی گیاهان تحت فشار آفات، باکتریها، قارچها و سایر عوامل مضر قرار نگیرند، گلها و میوه های آنها بزرگتر و سالم تر می شوند.

از آنجایی که یک باکس رشد مجهز به هر چیزی است که برای رشد یک گیاه لازم است، محصول شما از شرایط اقلیمی متناسب با نیازهای خاصش لذت می برد. این بدان معناست که می توانید روشنایی مورد نیاز را با لامپ رشد گیاه (از نوع HID یا LED) در ساعات خاصی به طور خودکار انجام دهید، که مخصوصاً برای گیاهان دوره ای مهم است. فن های داخلی نیز در داخل باکس های رشد برای بهینه سازی سطح رطوبت و درجه حرارت مورد استفاده قرار می گیرند. با کنترل دما، گیاهان شما می توانند با سرعت مطلوب رشد کنند، که بسیار بیشتر از گیاهانی است که در زیستگاه بومی خود رشد کرده اند.

 

 

 

در باکس رشد چه سیستم های استفاده می شود؟

جعبه رشد برای پرورش دهندگان گیاهان این امکان را فراهم می آورد که از سیستمهای هیدروپونیک یا خاکی برای رشد استفاده کنند. بیایید نگاهی بیندازیم که هنگام رشد در جعبه رشد چه گزینه هایی دارید.

 

into grow box 500x500 - همه چیز درباره باکس های رشد گیاهان

۱-تخلیه ضایعات

تکنیک تخلیه ضایعات به شما اجازه می دهد تا بیشتر از حد معمول مواد مغذی به گیاهان خود بدهید. بدین ترتیب که در زیر هر ظرف، یک ظرف اضافی دارید که به منظور جمع آوری محلول اضافی مواد مغذی است. با آبیاری محصولات خود با این محلول، تجمع نمک مضر در گیاهان شما مشاهده نمی شود.

 

 

۲-تکنیک فیلم تغذیه ای

این روش از یک سینی کم عمق استفاده می کند که در آن گیاهان شما روی آن معلق هستند. یک پمپ کوچک برای فشار دادن مداوم محلول مغذی به سیستم ریشه برای تأمین غذا ، هوا و رطوبت استفاده می شود.

 

 

۳-سیستم قطره ای

این روش برای پرورش گیاهان در جعبه ها کاملاً مناسب است، زیرا فوق العاده پایدار است و رشد سریع را افزایش می دهد. ظروفی مانند گلدان یا سطل با یک محیط هیدروپونیک مانند پرلیت، ورمیکولیت، coco coir، رس منبسط شده یا پشم سنگ پر می شوند.

قطره چکان های کوچک به تایمرها، پمپ ها و جبران کننده های فشار متصل می شوند تا اطمینان حاصل شود که مقدار مناسب محلول به هر گیاه پاشیده می شود.

 

 

grow box homebox 500x333 - همه چیز درباره باکس های رشد گیاهان

 

۴-ایروپونیک

سیستم ایروپونیک را می توان در جعبه های رشد نیز استفاده کرد و این سیستم، رشد بعدی را ایجاد می کنند که وقتی سیستم هوایی به طور کامل وارد شود، می توانید این را مشاهده کنید. این روش گیاهان را در بالای
مه های تحت فشار که محلول های مغذی که قبلاً هوادهی شده اند منتشر می کنند، معلق می کنند.

 

growing box 500x350 - همه چیز درباره باکس های رشد گیاهان

 

 

باکس های رشد برای چه مواردی مفید است؟

جعبه های رشد فضاهای رشد فوق العاده انعطاف پذیری هستند که به شما امکان می دهد محیطی ایده آل برای نیازهای گیاهان خود و همچنین نیازهای خودتان ایجاد کنید. بدین ترتیب می توانید فیلتر کربن را درون جعبه رشد قرار دهید تا هر گونه بویی که گیاهان شما تولید می کنند را از بین ببرد. برخی از محصولات شناخته شده هستند که بوی تندی تولید می کنند. بنابراین، یک فیلتر کربن سنگین باید در یک جعبه رشد قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که بو همسایگان را آزرده خاطر نمی کند.

جعبه های رشد به راحتی در بسیاری از مکان ها قرار می گیرند. بسته به اندازه و جنس آنها، می توان آنها را در اتاق زیر شیروانی، زیرزمین، اتاق خواب، سوله یا حتی در حیاط قرار داد. حسن استفاده از این جعبه ها این است که به شما این قدرت را می دهد که گیاهان خود را در هر زمان یا هر کجا که انتخاب می کنید پرورش دهید. جعبه های رشد همچنین می توانند هر نوع نوری را که برای استفاده انتخاب می کنید در خود جای دهند. چراغ رشد گیاه HID، فلورسنت یا لامپ رشد گیاه ال ای دی همه می توانند در یک جعبه رشد آویزان شوند. با سهولت در نصب سیستم نورپردازی (نور مصنوعی) دلخواه خود، می توانید مقدار زیادی گل تولید کنید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: -- بارگیری کد امنیتی --