مقالات رشد گیاه

چگونه گیاه داخلی را به فضای باز منتقل کنیم؟

houseplant 1024x450 - چگونه گیاه داخلی را به فضای باز منتقل کنیم؟

برای اینکه یک یا چند گیاه داخلی را به فضای باز تغییر مکان دهید، ممکن است چندین دلیل وجود داشته باشد:

  • این گیاه برای خانه شما خیلی بزرگ شده است.
  • می‌خواهید برای کمک به سلامتی آن، مدتی به طور موقت در خارج از منزل بگذارید.
  • شما می خواهید آن را برای همیشه جابجا کنید.

یکی از ذهنیت های رایج این است که واقعاً همه «گیاهان داخلی» در واقع «گیاهان فضای باز» هستند. برچسب «گیاه سرپوشیده» فقط به این معنی است که گیاه به اندازه کافی مقاوم است یا به اندازه کافی سایه دوست دارد تا بتواند در شرایط کمتر از ایده آل رشد کند (در محیط هایی چون گلخانه و با منزل)

 

 

البته امروزه با استفاده از چراغ رشد گیاه و یا انواع محصولات فروشگاه اینترنتی ال ای دی سازان می توان حتی محیط های کم نور و یا فاقد نور را از میزان نور مورد نیاز گیاهان تامین و سرشار کرد.

شاید بخواهید گیاه خود را در همان گلدان به بیرون از خانه منتقل کنید، یا شاید بخواهید به معنای واقعی کلمه گیاه داخلی خود را در زمین بکارید، نکاتی در مورد هر دو حالت را بخوانید.

 

محیط طبیعی و نیازهای گیاه خود را بشناسید

تحقیق در مورد نیازهای گیاهان یا انجام یک جستجوی سریع در گوگل برای درک محیط رشد طبیعی گیاه شما به این روند کمک زیادی می کند.

گیاهی که برای رشد نیاز به آفتاب مستقیم نداشته باشد، به خوبی به یک نقطه آفتابی تبدیل نمی شود، حتی اگر این کار به آرامی انجام شود. بنابراین محلی را انتخاب کنید که مطابق با نیازهای گیاه باشد، چه در آفتاب، چه سایه یا محافظت شده. همچنین به خاطر داشته باشید که مکان در سمت مرطوب یا خشک تر است و گیاه شما چه چیزی را ترجیح می دهد.

 

 

1134316 831 500x333 - چگونه گیاه داخلی را به فضای باز منتقل کنیم؟

بررسی کردن اینکه گیاه از نوع علف هرز هست یا نوع مهاجم؟

این مرحله مهم است! بسته به موقعیت مکانی شما، کاشت برخی گیاهان در زمین ممکن است نادرست باشد، زیرا می توانند به سرعت گسترش یافته و فلور بومی را تهدید کنند. بله، حتی گیاهانی که از گیاهان خانگی محبوب هستند نیز می توانند علف های هرز منطقه شما محسوب شوند!

به عنوان مثال، من می دانم که کاکتوس گلابی خاردار یک علف هرز مضر است. (این گیاه به خاطر تصاحب و خلاص شدن از شر آن بسیار معروف است!) در حالی که ممکن است شما یک کاکتوس گلابی خاردار را در داخل گلدان داشته باشید، کاشت آن در فضای باز و در زمین می تواند به طور بالقوه ویرانگر باشد.

 

نکته دیگری که باید به آن فکر کنید ماهیت گیاه و اینکه آیا تمایل به مهاجم بودن دارد هست یا نه؟  برای گیاهانی که می توانند مهاجم باشند، مکان شما اهمیتی ندارد، بهتر است آنها را در زمین نکارید. به عنوان مثال، گونه های فیکوس/انجیر می توانند سیستم های ریشه ای بسیار تهاجمی داشته باشند.

کاشت اینها در خارج (به ویژه در نزدیکی سازه هایی مانند خانه ها، استخرها یا لوله کشی زیرزمینی) می تواند ویرانگر باشد! اطمینان حاصل کنید که آیا گیاه شما این تمایل را دارد یا خیر.

 

گیاه خود را به آرامی به خورشید مستقیم منتقل کنید

اگر گیاه شما به قرار گرفتن در نور غیر مستقیم در داخل خانه عادت دارد و می خواهید آن را در یک مکان آفتابی بیرون قرار دهید، حتما گیاه را به آرامی تغییر دهید. حتی اگر گیاه به طور طبیعی قادر به رشد در آفتاب کامل باشد!

اگر گیاهی تاکنون از نور مستقیم استفاده نکرده باشد، قرار گرفتن ناگهانی در زیر نور خورشید می تواند باعث آفتاب سوختگی شود. سعی کنید گیاه را به آرامی تغییر دهید، با اجازه دادن گیاه به بودن در معرض چند ساعت نور در روز برای شروع، و افزایش تدریجی آن به آرامی گیاه را عادت دهید.

 

قبل از کاشت دائمی، منطقه را بررسی کنید

اگر می‌خواهید یک گیاه سرپوشیده را در زمین بیرون بکارید، توجه داشته باشید قبل از کاشت دائمی آنها محیط کشت را بررسی کنید. این کار را با قرار دادن گیاهان در گلدان در محل مورد نظر خود به مدت ۲ هفته یا بیشتر قبل از کاشت انجام دهید. این به گیاه کمک می کند تا به موقعیت خود عادت کند و همچنین شما را از دلایلی که باعث می شود گیاه در محل به خوبی عمل نمی کند، آگاه کند. این می تواند به دلیل میزان نور خورشید/سایه آن، سایر گیاهان مجاور و غیره باشد.

 

در صورت نیاز خاک را غنی کنید

بسته به مکان، ممکن است غنی سازی خاک با کمپوست یا مخلوط خاک تازه مفید باشد. اگر زمین شما به خصوص شنی یا خاک رس است، این برای گیاه شما مفید خواهد بود و به تنظیم آن کمک می کند.

 

آبیاری

اگر به تازگی گیاه داخلی خود را در فضای باز کاشته اید، به شما تبریک می گوییم! این یک فرآیند هیجان انگیز است. حتماً به محض کاشت منطقه را آبیاری کنید تا از خشک نشدن ریشه ها اطمینان حاصل کنید و به ته نشین شدن آن کمک کنید. همچنین می توانید فوراً از یک نرم کننده خاک مانند Seasol استفاده کنید تا به تسهیل انتقال و تقویت سیستم ریشه گیاه کمک کند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: -- بارگیری کد امنیتی --