مقالات رشد گیاه

آیا لامپ رشد گیاه برای انسان و حیوان مضر است؟

6657767868686788 - آیا لامپ رشد گیاه برای انسان و حیوان مضر است؟

آیا لامپ رشد گیاه برای انسان مضر است؟

آیا چراغ LED رشد گیاه برای انسان ضرر دارد؟ عموما، پاسخ کوتاه به این سوال خیر است، اگرچه مواردی وجود دارد که این سیستم روشنایی تهدید کننده سلامتی انسان بوده است. ما در این مقاله در مورد موارد نادری که چراغ های ال ای دی خطر سلامتی در پی داشته و نیز در مورد چگونگی به حداقل رساندن این خطرات بحث خواهیم کرد. آیا لامپ ال ای دی رشد گیاه برای چشم های انسان ضرر دارد؟

چند عامل و فاکتور وجود دارد که بیانگر تاثیرپذیری میزان ایمنی و خطرسازی سیستم روشنایی ال ای دی است: شدت، طول موج و مدت زمان. چراغ های پرنور صرف نظر از طول موج نور آزاد شده و مدت زمان روشنایی آن همیشه برای سلامت چشم مضر بوده و آسیب رسان می باشند. نور شدید سبب سوختگی پوست می گردد و «آفتاب سوختگی» در شبکیه چشم توانایی بینایی را مختل می نماید.یک مثال خوب خیره شدن به نور شدید لامپ است. با یک نگاه کوتاه ممکن است در هنگام چشمک زدن الگوهای عجیبی در دید شما ایجاد گردد و در صورت خیره شدن به مدت طولانی، چشم آسیب خواهد دید. این حقیقت در مورد هر روشنایی، نور ال ای دی یا نور معمولی صدق می کند. در عین حال، چراغ رشد گیاه در صورت نصب در فاصله بسیار نزدیک به گیاهان سبب «آفتاب سوختگی» آنها می شود و با رعایت فاصله مناسب لامپ از گیاه از این کار جلوگیری می شود.بیشتر طول موج ها مضر نیستند.

با این حال، چراغ LED رشد گیاه که نور ماوراءبنفش تولید می کنند برای چشم انسان مضر است. این ایراد تنها بر لامپ های ال ای دی وارد نیست بلکه شامل چراغ های رشد هالید فلز و فلورسنت و HPS نیز می گردد. در کل هر نور آبی می تواند نور ماوراءبنفش تولید کند. در صورت برنزه شدن در زیر نور چراغ های رشد، تشخیص بر زیاد بودن خروجی UV می باشد. از طرف دیگر، نور قرمز خالص ضرری ندارد مگر اینکه شدت بسیار زیادی داشته باشد.

آیا لامپ رشد گیاه برای انسان مضر است؟

آیا چراغ های ال ای دی رشد گیاه بر سلامت کلی انسان تاثیرگذارند؟

قرار گرفتن در معرض نورهای روشن از هرنوعی در اواخر شب سبب تداخل در چرخه خواب و بیداری شخص می گردد. بدن این روشنایی را به عنوان نشانه ای از بیدار بودن قلمداد کرده و مانع خواب خوب و باکیفیت فرد در شب می گردد. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند دو ساعت قبل از خواب هر منبع نوری اعم از صفحه تلویزیون، موبایل و چراغ های بالاسر و حتی لامپ رشد گیاه منزل یا محیط داخلی پرورش گیاهان خود را خاموش نمایید.

چراغ های حرارتی مصنوعی، مضر نیستند، مگر اینکه به قدری گرم و داغ شده باشند که بتوانند شما را بسوزانند. کار در یک فضای گرم و محصور امکان گرمازدگی را بالا می برد. ال ای دی ها تشعتشعات زیان آور تولید نمی کنند و اینگونه نیست که تصور شود شما در مقابل یک ژنراتور مایکرویو ایستاده اید و در صورت نداشتن محافظ گوشت شما پخته خواهد شد. برخی از سیستم های ال ای دی فرکانس های رادیویی جزیی ایجاد می کنند که با کنترل کننده های بی سیم و موبایل تداخل ایجاد می کنند ولی این امر خطری برای سلامتی مالک ندارد.

مانند هر وسیله الکتریکی، چراغ های LED نیز ممکن است جرقه بزنند و یا مشتعل شوند. سعی نکنید چراغ های ال ای دی بیشتری را به پریز برق متصل کنید. مراقب باشید فقط چراغ های سوخته را با لامپ های سازگار جایگزین کنید، زیرا عدم تطابق سیستم الکتریکی می تواند مشکلات الکتریکی ایجاد کند.

آیا چراغ ال ای دی رشد گیاه دارای مواد خطرناکی است؟

لامپ های ال ای دی در اصل شامل فلزات سنگین بالقوه خطرناکی مانند جیوه بودند. البته تمیز کردن لامپ شکسته یک موقعیت خطرناک است زیرا افرادی که در این موقعیت قرار می گیرند باید صورت خود را بپوشانند. این مشکل در ابتدای طراحی سیستم ال ای دی به قدری بد بود که به زنان باردار و کودکان توصیه می شد از نزدیکی به لامپ های شکسته LED خودداری کنند. با این حال یک لامپ ال ای دی سوخته که سالم بوده و نشکسته هیچ خطری برای سلامتی ندارد و به طور کلی لامپ های ال ای دی لامپ های شیشه ای شکننده نیستند.

آخرین نسل چراغ های رشد ال ای دی سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت هستند و و نسبت به نسل های قبلی ایمن تر بوده و خطری برای سلامتی مالک آن ایجاد نمی کنند.

فروشگاه ال ای دی سازان با بهره مندی از بهترین و آخرین نسل از چراغ ال ای دی رشد گیاه و تضمین کیفیت ساخت و قیمت مناسب بهترین گزینه برای انتخاب نور مصنوعی برای گیاهان است.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: -- بارگیری کد امنیتی --