مقالات رشد گیاه

بهترین های لامپ رشد گیاه سال ۲۰۲۱

best LED grow lights - بهترین های لامپ رشد گیاه سال ۲۰۲۱

زمانی که تصمیم به پرورش گیاهان خود در محیط داخلی گرفتید و در پی تامین نیاز نوری آنها هستید، مطمئنا سرمایه گذاری در زمینه چراغ رشد گیاه ال ای دی کاری به جا و انتخابی هوشمندانه خواهد بود، به شرط آنکه یکی از بهترین منبع های نور مصنوعی موجود در بازار در نظر گرفته شود.
ال ای دی ها به عنوان یکی از بهترین چراغ های رشد داخلی در بازار به شمار می روند ولی تعداد زیادی از آنها با مارک ها و مدل های ارزان قیمت وجود دارند که باید با تشخیص درست، آنها را از مدل های اصلی و باکیفیت متمایز ساخت. بنابراین قبل از خرید باید اطلاعات اولیه در زمینه این فناوری را کسب کرد.

 

 

 

چراغ رشد ال ای دی چیست؟

ال ای دی مخفف دیود ساطع کننده نور است. این سیستم روشنایی، گرمای بسیار پایینی تولید می کند، آماده اجرا و نصب هستند و می تواند بازدهی بالایی با بهره وری انرژی باورنکردنی تولید کند. در حالی که HID ها برای کار به بازتابنده و بالاست نیاز دارند، چراغ های ال ای دی این کار را نمی کنند. آنها می توانند چندین دهه دوام بیاورند، در حالی که لامپ های HID اغلب باید هر دو سال یکبار تعویض شوند. اما یکی از دلایلی که
چراغ های ال ای دی به عنوان بهترین ها شناخته می شوند، طیفی است که تولید می کنند.

انواع مختلف چراغ های رشد ال ای دی
چراغ های رشد گیاه ال ای دی در اشکال مختلف موجود است، بنابراین اجازه دهید جوانب مثبت و منفی هر کدام را بررسی کنیم تا بتوانید چراغ ال ای دی مناسب خود را پیدا کنید:

۱-پنل رشد گیاه ال ای دی

پنل رشد گیاه ال ای دی رایج ترین نوع نور مصنوعی و رشد گیاه ال ای دی می باشند. آنها شامل مخزن های گرمایشی برای حذف گرما و اغلب دارای ضمانت نامه هستند. این نوع نور رشد گیاه تنها نوع ال ای دی هایی هستند که واقعا برای رشد کامل مناسب هستند.

مزایا:

• طیف کامل با سوییچ ها برای هر دو مرحله رویشی و گلدهی (می تواند ترکیب شود)
• آماده اتصال مستقیم به پریز خانه است.
• طول عمر فوق العاده (لامپ ها معمولا ده ها سال دوام می آورند)

معایب

• گران ترین نور رشد ال ای دی برای گیاهان می باشد.

۲-وال واشر ال ای دی رشد گیاه

بسیاری از تولیدکنندگان وال واشر رشد گیاه را به عنوان راهی آسان برای گسترش روشنایی یا تغییر طیف نور خود اضافه می کنند. وال واشر ال ای دی یک ردیف از دیودها هستند که در طیف های مختلف وجود دارند. معمولا از یک نوار ال ای دی برای رشد گیاه از مرحله دانه تا برداشت استفاده نمی شود، در عوض وال واشرها را به عنوان نور اضافی منبع اصلی نور درنظر داشته باشید.

مزایا:

• می توان لوازم جانبی T5 را برای افزایش PAR و مصرف کمتر انرژی جایگزین کرد.
• برخی از واحدها به صورت plug-and-play عرضه می شوند و می توانند با پریز استاندارد ۱۲۰ ولت خانه کار کنند.

معایب:

• معمولا فقط یک طیف بدون گزینه های سوئیچینگ فقط می تواند برای مکمل استفاده شود، و در صورت استفاده از تنها نوع نور، باید چند وال واشر خریداری شود.

 

۳-لامپ رشد گیاه ال ای دی

لامپ رشد گیاه ال ای دی راهی عالی برای رشد سبزیجات برگ دار کوچک با طیف کامل نور باشد. شما با جایگزین نمودن لامپ های CFL قدیمی با لامپ ال ای دی رشد می توانید از مزایای اضافی چراغ ال ای دی بهره مند شوید.

مزایا:

• در یک سوکت استاندارد نور قرار می گیرند
• برای ترکیب و تطبیق برای ایجاد طیف دلخواه خود عالی است.

معایب:

• لامپ های متعدد مورد نیاز است
• ممکن است به هود بازتابنده نیاز باشد.

ویژگی های بهترین چراغ های ال ای دی رشد

بهترین چراغ های ال ای دی رشد گیاه دارای چند ویژگی مشترک هستند: طیف یکنواخت- کارایی- قدرت بالا و قابلیت اطمینان-دوام -طیف/یکنواختی
بهترین چراغ های رشد ال ای دی دارای طیف یکنواختی هستند، بنابراین اگر ۴ گیاه زیر نور آنها باشند همه آنها طیف یکسانی دارند. بهترین طیف نه تنها شامل نور قرمز و آبی، بلکه مادون قرمز (IR) و ماوراءبنفش(UV) است. طیف کامل به شما این امکان را می دهد که از بذر تا محصول نهایی با نور یکسان رشد کنند، در حالی که نیاز به تعویض لامپ یا استفاده از چراغ های مختلف رشد برای سبزیجات/گل ها نیست.
قدرت: هر چه نور ال ای دی بیشتر ساطع شود بازده بیشتری خواهید داشت. بنابراین بهترین چراغ های رشد ال ای دی باید فوق العاده قدرتمند باشند.
بهره وری: به طور کلی، چراغ های رشد ال ای دی بسیار کارآمد هستند، اما بهترین آنها دارای کارآمدترین هستند. عملکرد در سطح بالا، تولید توان بالا و حفظ هزینه کم برای اجرا بسیار مهم است.
قابلیت اطمینان/دوام: با توجه به هزینه های چراغ رشد ال ای دی به آنها باید با دید سرمایه گذاری نگاه کرد. بدیهی است که سرمایه گذاری شما باید مدت زیادی طول بکشد تا بازدهی خود را نشان دهد. بنابراین بهترین چراغ های ال ای دی قابل اطمینان و بادوام هستند و در برابر زمان مقاومت می کنند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: -- بارگیری کد امنیتی --