مقالات رشد گیاه

تغییر چرخه رشد گیاهان با نور لامپ رشد گیاه

time of led grow light 798x450 - تغییر چرخه رشد گیاهان با نور لامپ رشد گیاه

کیفیت نور، شدت نور و زمان روشنایی سه عامل تعیین کننده چرخه رشد گیاهان هستند.همه ما می دانیم که بیشتر گیاهان در مزرعه در فضای باز رشد می کنند. هر یک از این گیاهان چرخه نوری خاص خود را تشکیل داده اند. با وجود این، استعداد رشد واقعی گیاهان به دلیل عوامل مختلف غیرقابل کنترل طبیعی به طور کامل کشف نشده است. ظهور نور ال ای دی این وضعیت را تغییر داده است. نور لامپ رشد گیاه شرط حیاتی پیوند گیاهان از فضای باز به داخل است. هنگامی که شرایط مختلف را بتوان به طور کامل کنترل کرد، می‌توانیم ویژگی رشد گیاهان را به طور کامل فعال کنیم. در این مرحله، چراغ رشد گیاه به کار می آیند. ما از نور لامپ رشد گیاه ال ای دی برای تأثیرگذاری بر چرخه نور گیاهان استفاده می کنیم و سپس تاثیرگذاری آن را بر رشد گیاهان خواهیم دید.

 

 

 

 

زمان روشنایی

اول از همه، گیاهان همانند انسان ها هستند، آنها به ورزش، کار و استراحت نیاز دارند. بنابراین، هنگام استفاده از نور رشد ال ای دی برای تجدید نور برای گیاهان، زمان باید به خوبی کنترل شود. به طور کلی پیشنهاد می شود زمان روشنایی گیاهان بین ۱۲ تا ۱۶ ساعت کنترل شود تا زمان کافی برای استراحت و رشد گیاهان باقی بماند.

 

کیفیت نور

بسیار بدیهی است که کیفیت نور در دوره های رشد هر گیاه تاثیر دارد. برای گیاهان دوره گلدهی به نور قرمز فراوان نیاز دارند. اگر نور قرمز کافی نباشد، رسیدن به اثر ایده آل دشوار است حتی اگر شدت نور لامپ رشد گیاه در سطح بسیار بالایی باشد. اگر بتوانیم نور را بر اساس تقاضای گیاهان تکمیل کنیم اثر کاملا متفاوت خواهد بود. به این ترتیب نه تنها می‌توانیم دوره رشد گیاه را کوتاه کنیم، بلکه می‌توانیم تولید و کیفیت گیاه را نیز بهبود بخشیم. به همین دلیل است که نور رشد ال ای دی به وجود می‌آید و به همین دلیل است که نور انواع چراغ رشد مانند وال واشر رشد گیاه و پروژکتور رشد گیاه می‌تواند جایگزین چراغ‌های رشد سنتی گیاه شود.

در حال حاضر، از نظر نور رشد ال ای دی، چهار نوع ال ای دی در بازار وجود دارد. آنها نورهای قرمز، نورهای آبی، نور سفید و نور طیف کامل هستند. آزمایش‌های بی‌شماری نشان داد که نور قرمز و نور آبی نیاز اصلی برای رشد گیاهان هستند. همانطور که برای نور سفید، عمدتاً بر اساس تکمیل سایر ترکیبات طیفی مورد نیاز رشد گیاه است. آنچه اکثر نورهای ال ای دی با طیف کامل رشد در بازار ارائه می دهند، نور قرمز اصلی و نور آبی هستند. کیفیت نور تاثیر بسزایی در جذب پینه و تمایز اندام دارد. طیف قرمز نقش مهمی در گلدهی و باردهی گیاهان دارد.

 

 

Illumination intensity 500x281 - تغییر چرخه رشد گیاهان با نور لامپ رشد گیاه

 

شدت روشنایی

مطالعه نشان می دهد که شدت نور تأثیر بسیار مهمی بر تکثیر سلولی و تمایز اندام های گیاهی دارد، یعنی تأثیر مهمی بر رشد گیاهان دارد. شدت نور متفاوت بر تمام مراحل رشد گیاه تأثیر می گذارد. در حالت اولیه گیاهان به نور خیلی قوی نیاز ندارند، فقط باید شدت نور مناسبی را فراهم کنیم که نیاز رشد و جوانه زنی گیاهان را برآورده کند. با رشد گیاهان، نیاز به نور به میزان مناسبی افزایش می‌یابد. زیرا برای درجه محکم و مرتب گیاهچه مهم است. در دوره گلدهی و میوه‌دهی گیاهان، نور رشد ال ای دی مستقیماً بر میزان گلدهی و میوه‌دهی تأثیر می‌گذارد و تولید گیاه و کیفیت را تعیین می‌کند.

اگر شدت نور زیاد نباشد، فتوسنتز و تنفس گیاهان به یک اندازه نمی رسد و رشد گیاه غیرممکن است. اگر شدت نور خیلی قوی و بیشتر از نقطه اشباع نور باشد، منجر به اتلاف الکتریسیته می شود. بنابراین ایده آل است که حفظ شدت نور با نقطه اشباع نور مطابقت داشته باشد. اجازه دهید گیاهان بتوانند با سریعترین سرعت سالم رشد کنند.

بنابراین عامل تعیین کننده چرخه رشد گیاه مربوط به نور را می توان با فرمول زیر اندازه گیری کرد:

چرخه رشد گیاه = شدت نور + مدت نور + کیفیت نور.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: -- بارگیری کد امنیتی --