مقالات رشد گیاه

تفاوت بین COB و SMD رشد گیاه

121 1138x450 - تفاوت بین COB و  SMD رشد گیاه

تعریف COB LED

تراشه COB LED به طور مستقیم در کل بستر چسبانده شده و بسته بندی می شود؛ یعنی تعداد تراشه ها روی صفحه پشتی با هم ادغام می شوند. این عمدتا برای حل مشکل تولید لامپ ال ای دی رشد با قدرت بالا با تراشه های قدرت کم استفاده می شود.COB  می تواند راندمان نور را بهبود بخشد و جلوه درخشندگی لامپ های ال ای دی را کاهش دهد. COB دارای چگالی شار نوری بالا، درخشندگی کمتر و نور ملایم است و سطح نوری یکنواخت توزیع می کند.

 

 

COB LED یک فناوری ال ای دی سطح یکپارچه با راندمان نور بالا است که مستقیما به یک لایه فلزی آینه ای با نرخ بالای بازتاب نور روی یک تراشه ال ای دی متصل می شود. این فناوری مفهوم براکت را حذف می کند و آبکاری، لحیم کاری مجدد و فرآیند چسباندن ندارد، بنابراین فرآیند را تقریبا یک سوم کاهش می دهد و هزینه آن نیز یه یک سوم تنزل می یابد.

COB LED را می توان به سادگی به عنوان یک ال ای دی سطح یکپارچه با قدرت بالا درنظر گرفت و ناحیه تابش نور و بعد خارجی ال ای دی را می توان با توجه به ساختار خارجی محصول طراحی کرد.

 

مشخصات محصول:

پایداری الکتریکی، طراحی مدار، طراحی نوری و طراحی اتلاف گرما به صورت علمی و منطقی است. فناوری هیت سینک برای اطمینان از اینکه ال ای دی دارای میزان پیشرو در صنعت نگهداری شار حرارتی(۹۵) است، تصویب شده است.برای تطبیق نوری ثانویه محصول مناسب است و کیفیت نور را بهبود می بخشد. دارای رنگ پذیری بالا، نور یکنواخت، بدون لکه های روشن است. سالم و محافظ محیط زیست است. به دلیل طراحی ساده هزینه پردازش لامپ کاهش می یابد.

 

01f171dcc61a4d00b623d68cbd03f5851f469c4f 1024 1024 500x500 - تفاوت بین COB و  SMD رشد گیاه 

 

تعریف SMD LED

 

SMD LED به معنای ال ای دی نصب شده روی سطح است. تکه های SMD می توانند به بهبود بازده تولید کمک کرده و برای کاربردهای مختلف تاسیسات مناسب باشند. این یک دستگاه نیمه هادی حالت جامد است که می تواند مستقیما برق را به نور تبدیل کند. دارای ولتاژ ۳٫۲ -۱٫۹ ولت است و کمترین ولتاژ قرمز و زرد است. قلب ال ای دی یک تراشه نیمه هادی است. یک سر تراشه به یک پشتیبانی متصل شده است. یک سر آن یک الکترود منفی است و سر دیگر آن به الکترود مثبت منبع تغذیه متصل است، به طوری که کل تراشه توسط رزین اپوکسی محصور شده است.

تراشه نیمه هادی از دو قسمت تشکیل شده است، یک قسمت یک نیمه هادی نوع P است که در آن حفره ها غالب هستند و سر دیگر آن یک نیمه هادی نوع N است که در آن الکترون ها غالب هستند. با این حال، هنگامی که دو نیمه هادی به هم متصل می شوند، یک اتصال P-N بین آنها ایجاد می شود.

هنگامی که جریانی از طریق سیم به تراشه وارد می شود، الکترون ها به منطقه P رانده می شوند و در آنجا با حفره ترکیب می شوند و سپس انرژی را به شکل فوتون از خود ساطع می کنند، که اصل انتشار ال ای دی است. طول موج نور، یعنی رنگ نور، توسط مواد تشکیل دهنده اتصال P-N تعیین می شود.

 

 

3b14733b748642eeb4054b4648b360e5 500x500 - تفاوت بین COB و  SMD رشد گیاه

 

تفاوت های COB و SMD از منظر های مختلف

 

۱-راندمان تولید متفاوت: بازده تولید SMD پایین بوده و COB بازده تولید بالاتری نسبت به SMD دارد.

۲-کیفیت نور متفاوت: ترکیبی از اجزای گسسته SMD دارای نورافکن و تابش خیره کننده است و در COB زاویه دید بزرگ است و به راحتی قابل تنظیم بوده و هیچ نقطه نقطه ای وجود ندارد و خیره کننده است.

۳-روند متفاوت: در SMD تراشه ال ای دی روی پد نگهدارنده مهره لامپ با چسب رسانا و چسب عایق ثابت می شود و سپس با عملکرد رسانایی مشابه بسته COB جوش داده می شود. پس از آزمایش عملکرد، با رزین اپوکسی محصور شده و سپس تقسیم می شود. در COB تراشه ال ای دی به طور مستقیم بر روی لحیم کاری مهره لامپ روی صفحه PCB با چسب رسانا و چسب عایق ثابت می شود و سپس عملکرد هدایت تراشه ال ای دی جوش داده می شود. پس از اتمام آزمایش، با رزین اپوکسی محصور می شود.

۴-فناوری های مختلف: در SMD در طول دوره ال ای دی، ابتدا باید نصب شود و سپس با لحیم کاری مجدد روی برد PCB ثابت شود. در COB بدون نصب و راه اندازی مجدد لحیم کاری، منبع نور COB مستقیما روی لامپ ها اعمال می شود.

فروشگاه اینترنتی ال ای دی سازان با تنوع بالای محصولات خود بالغ بر ۸۸ نوع چراغ رشد گیاه در وات و اندازه و مدل های مختلف چون وال واشر رشد گیاه، پروژکتور رشد گیاه و لامپ رشد گیاه همراه با تضمین کیفیت محصولات خود در خدمت کاربران عزیز می باشد.

 

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: -- بارگیری کد امنیتی --