مقالات رشد گیاه

پرورش کاهو با استفاده از لامپ رشد گیاه

3 1988 th4 - پرورش کاهو با استفاده از لامپ رشد گیاه

برای اکثر ما، طعم لذیذ سبزیجات چیده شده از باغ از بهار تا پاییز یکی از بهترین طعم های غذایی است. با این حال، دوستداران سالاد می توانند کاهو را در داخل خانه و در تمام طول زمستان پرورش دهند. بسته به نور آفتاب موجود، حتی باغداران شهری می توانند مقدار زیادی از سبزیجات مورد علاقه خود را بر روی یک پنجره یا زیر نور لامپ رشد گیاه پرورش دهند.

 

 

۵ راه برای پرورش موفق کاهو

 

۱-انتخاب بهترین مکان

در محل زندگی خود قدم بزنید تا نقاط آفتابی مناسب را تعیین کنید. بهترین حالت، مکانی است که روزانه ۱۲ ساعت روشنایی دریافت می کند. برای کاهو، یک پنجره رو به جنوب بهتر است. اگر نور کافی روی پنجره ندارید، محصول خود را در زیر چراغ رشد گیاه پرورش دهید. سیستم های طراحی شده رومیزی مخصوص نور مصنوعی چراغ رشد، برای پرورش محصولات کوچکی چون کاهو مناسب هستند. مکان انتخابی شما نیز باید محل امنی باشد. مکانی را دور از منابع گرمایی فعال و سرماخوردگی انتخاب کنید و برای حیوانات خانگی گرسنه غیرقابل دسترسی باشد.

 

۲-انتخاب ظرف، محیط رشد و دانه های خود

ظروف مسطح و نسبتاً کم عمق با زهکشی مناسب ایده آل هستند. گزینه های دیگر شامل گلدان های پلاستیکی ۴ اینچ تا ۶ اینچ و یا سیستم راه اندازی بذر چند سلولی است. همچنین می توانید ظروف مخصوص برداشت را بازیافت کنید، برخی از آنها دارای روکش های شفاف هستند که برای شروع بذر مفید است. آنها را خوب بشویید و چند سوراخ در قسمت زیرین ایجاد کنید تا آب آن خارج شود.برای خاک، مخلوط کاشتی را انتخاب کنید که برای شروع بذر ساخته شده است، مانند مخلوط شروع بذر. از خاک باغ یا (خاک گلدان) که اغلب برای شروع بذر بسیار درشت است استفاده نکنید.

 

1763554 500x333 - پرورش کاهو با استفاده از لامپ رشد گیاه

۳-بکارید و منتظر بمانید

خاک را مرطوب کنید تا برای کاشت آماده شود، سپس ظروف را با حدود ۳-۴ اینچ مخلوط آماده شده پر کنید. دانه ها را در بالای مخلوط پراکنده کنید یا دانه ها را در ردیف ها بچینید، سعی کنید آنها را در فاصله یک اینچ نگه دارید. اگر از سیستم شروع بذر چند سلولی استفاده می کنید، سه یا چهار دانه در هر سلول بکارید.

ظروف خود را در مکانی گرم و در یک سینی کوچک قرار دهید تا آب اضافی جمع آوری شود. برای حفظ رطوبت، آنها را با پوشش پلاستیکی یا درپوش بپوشانید. هر روز علائم جوانه ها را بررسی کنید. هنگامی که جوانه ها ظاهر می شوند، پوشش را بردارید و نهال ها را نازک کنید تا فاصله آنها حدود یک اینچ باشد. قیچی برای این کار خوب کار می کند. نهال ها را مرطوب نگه دارید اما بیش از حد آب نگیرید.

 

 

۴-رشد را زیرنظر بگیرید و تعدیلاتی را اعمال کنید

کاهوها ظریف هستند و هنگام رشد در داخل خانه زیر نور لامپ رشد گیاه ال ای دی نیاز به توجه بیشتری دارند. نهال شما باید سبز و قوی به نظر برسد. دلیل وجود گیاهان ساقه دار و زرد رنگ از گرسنگی است. هنگامی که گیاهان کوچک شما اولین مجموعه از برگهای واقعی خود را دارند، تغذیه آنها را شروع کنید. سطح رطوبت را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید نهال های شما مرطوب هستند اما غرقاب نیستند. سیستم شروع بذر با یک حصیر فتیله ای و یک مخزن آب باعث می شود که کاهو شما همیشه آبیاری شود.

 

۵-محصول

در حدود سه تا چهار هفته کاهو، داخل خانه باید حدود ۴ اینچ ارتفاع داشته باشد و آماده برداشت باشد. از آنجا که کاهو فاسد شدنی است، فقط آنچه را که نیاز دارید برش دهید. ابتدا از برگهای بیرونی شروع کنید، هر برگ را در پایه گیاه کوتاه کنید. هنگامی که برداشت کامل شد، مجموعه دیگری از دانه ها را بکارید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: -- بارگیری کد امنیتی --