مقالات رشد گیاه

طیف کامل ال ای دی رشد گیاه چیست؟

Grow Light System In Complete hydroponic 500x450 - طیف کامل ال ای دی رشد گیاه چیست؟

طیف کامل ال ای دی رشد گیاه چیست؟

گیاهانی که در محیط خارجی و در معرض نور آفتاب رشد نموده اند دارای مزایای بیشتری به نسبت گیاهانی که در محیط های داخلی پرورش یافته اند، می باشند. نخست اینکه، آنها از مزایای نور خورشیدی که طیف وسیعی از نور مرئی را دارد، بهره مند هستند و به منظور قادر ساختن گیاهان برای هر آنچه که نیازمندش هستند، از جمله نور برای رشد رویشی و گلدهی، نیازمند طیف کامل چراغ رشد گیاه هستیم.

در ابتدا لامپ های HPS و فلوئورسنت سال های متمادی برای محیط های داخلی پرورش گیاه مورد استفاده بودند. مردم زیادی هنوز بر استفاده از آنها مصصم و وفادارند. این نوع لامپ ها منفعت بزرگی چون تولید نور قوی با داشتن اشعه هایی سرتاسر طیف، و هزینه های بالای مالی می باشند. در عوض مردمی که به لامپ ای ای دی روی آوردند چه از باب وجه مالی قضیه و کم نمودن هزینه ها چه از باب توان مصرفی کمتر، این موضوع را فراموش نموده اند که لامپ های فول اسپکتروم یا لامپ رشد گیاه با فراهم نمودن طیف کامل روشنایی دقیقا همانند چرخه طبیعی گیاهان را که برای رشدشان ضروری است، فراهم می نماید.

برخی از مردم به اشتباه تنها از یک نوع از چراغ رشد گیاه بهره می برند که این نوع لامپ ها به آسانی نمی توانند هرآنچه که در هر مرحله از رشد گیاه ضروری است را فراهم نمایند. در حالی که لامپ رشد فول اسپکتروم گیاه در مقایسه با آنها، طیف وسیعی از رنگ آبی، قرمز، سفید و ماوراء بنفش را فراهم می نماید.

رنگ های طیف

نور خورشید طیف گسترده ای از نور را شامل می گردد. هنگام ساخت پنل های ال ای دی، تولیدکنندگان از انواع خاصی از ال ای دی ها استفاده می کنند که رنگ خاصی برای تغذیه گیاهان فراهم می کنند. در اینجا ما با بررسی رنگ های مختلف، بهترین ترکیب برای عملکرد را ارائه می دهیم.

آبی: چراغ ال ای دی آبی ، در محدوده وسط ۴۰۰ نانومتر، برای رشد رویشی گیاهان بلند و رویش برگ مناسب است. در مرحله گلدهی و جوانه زدن بهتر است از نور آبی استفاده نگردد زیرا منجر به تولید گیاهان پر از گل بدون جوانه می گردد.

قرمز: در مقایسه با نور آبی، ال ای دی های قرمز در محدوده ۶۰۰-۶۴۰ نانومتر در جوانه زدن و گلدهی موثرند. نور قرمز زیاد به رشد رویشی کمک نکرده و گیاهان ناسالم را ایجاد می کند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: -- بارگیری کد امنیتی --