مقالات رشد گیاه

پرورش سبزی ریحان با لامپ رشد گیاه

1547039178 Y1aA8 752x450 - پرورش سبزی ریحان با لامپ رشد گیاه

در سردترین و تاریک ترین روزهای زمستان، بوی ریحان تازه هست که خاطره تابستان در باغ را زنده می کند. چهار مرحله آسان زیر را دنبال کنید تا لذت رشد ریحان را در طول سال تجربه کنید.

 

 

آنچه شما نیاز دارید

با یک کیسه خاک ارگانیک با کیفیت بالا و یک بسته بذر شروع کنید. ترکیب مخلوط دانه های ارگانیک بهترین گزینه برای کاشت ریحان می باشد، زیرا آنقدر غنی از مواد مغذی است که حداقل برای شش هفته نیازی به کود نمی باشد. می توانید از گلدان های معمولی ۴-۶ اینچی برای رشد استفاده کنید. با این حال، اگر از ظروف خودآبیاری مانند گلدان های پاپ آپ استفاده می کنید، خاک به طور مداوم مرطوب می ماند و گیاهان شما شادتر، سالم تر و سریعتر رشد می کنند.ریحان در یک مکان گرم و روشن رشد می کند، مانند یک پنجره رو به جنوب که بیشتر روز آفتابی است. اگر پنجره مناسبی ندارید، از چراغ رشد گیاه استفاده کنید. گزینه های بسیاری برای نور مصنوعی در بازار وجود دارد ولی مورد پیشنهادی نور طیف ال ای دی لامپ رشد گیاه می باشد.

 

 چهار مرحله برای پرورش ریحان در محیط داخلی

۱-مخلوط گلدان تازه را کمی مرطوب کرده و در گلدان های ۴-۶ اینچی محکم بسته بندی کنید. مقداری دانه را در کف دست خود بریزید و روی سطح خاک چند دانه بپاشید. دانه ها را با یک لایه نازک خاک بپوشانید و به آرامی فشار دهید تا خاک سفت شود. به آرامی آب دهید یا از یک آبپاش استفاده کنید.

 

۲-در یک پنجره گرم با نمای جنوبی قرار دهید. از پنجره های بادگیر یا مکان هایی که درجه حرارت آنها در شب به میزان قابل توجهی کاهش می یابد خودداری کنید. با رشد گیاهان، گلدان ها را بچرخانید تا از یک طرف، به سمت نور، متمایل نشوند. اگر از چراغ رشد گیاه ال ای دی استفاده می کنید، یک تایمر را طوری تنظیم کنید که ۱۴ ساعت در روز روشن باشد. چراغ ها را چند اینچ بالاتر از نهال ها قرار دهید و با رشد گیاهان چراغ ها را بالا ببرید. اگر گیاهان دارای ساقه های بلند و برگ های دور از هم شده اند، چراغ ها را نزدیک کنید. اگر لکه های سفید روی برگها مشاهده کردید، چراغها خیلی نزدیک هستند

 

.۳-خاک را مرطوب نگه دارید، اما خیس نکنید. اگر هنگام رشد، گیاهان شلوغ به نظر می رسند، از قیچی برای نازک شدن آنها استفاده کنید. نهال های اضافی را در خط خاک بکشید و در سالاد از آنها لذت ببرید.

 

۴-یک ماه پس از کاشت، می توانید از عطر ریحان با کشیدن دستان خود روی برگهای کوچک لذت ببرید. دو ماه پس از کاشت، ممکن است برگ ریحان کافی برای چیدن و استفاده در آشپزی داشته باشید. اگر رنگ برگها سبز کم رنگ به نظر می رسد، استفاده از کود مایع را با سرعت توصیه شده روی بسته بندی شروع کنید. برای برداشت مداوم، هر چند هفته یکبار بذر بکارید.

 

500x334 - پرورش سبزی ریحان با لامپ رشد گیاه

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.7]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: -- بارگیری کد امنیتی --