مقالات رشد گیاه

مزایای استفاده از لامپ ال ای دی رشد گیاه

0323429 - مزایای استفاده از لامپ ال ای دی رشد گیاه

لیست بی شماری از منافع استفاده و کاربرد لامپ رشد گیاه را می توان تهیه نمود. در این مقاله ما نگاهی به منافع این لامپ ها در مقایسه با انواع دیگر لامپ ها و اقسام دیگری که در گذشته استفاده می گردید، خواهیم داشت.


اما در حال حاضر این مرور کلی برای کسب آنچه در جهت منافع و کسب سود شماست، کمک شایانی خواهد بود.

طرح صرفه جویی در فضا

با توجه به اینکه لامپ های رشد گیاه برای استقرار در محیط نیاز به فضای زیادی داشته و محیط قابل توجهی را اشغال می نمایند و نیز برای راه اندازی شان به تجهیزات و امکانات خاصی نیاز است اما در مقابل وجود لامپ ال ای دی رشد گیاه با اشغال فضای کم و نیز عدم احتیاج به تجهیزات و دستگاه های خنک کننده بزرگ و حجیم، بنابراین دسترسی به فضای بیشتر با ایجاد آزادی عمل، پروسه پرورش گیاهان را ساده تر نموده و همه این موارد که اشاره گردید سبب می گردد تا چراغ رشد گیاه یکی از اولویت های انتخاب خریداران و متقاضیان تامین روشنایی گیاهان باشد.

روشنایی با کمترین دما

دمای اتاق رشد گیاهان یکی از فاکتورهای اصلی و مهم می باشد. در صورت عدم توجه به میزان حرارت اتاق و گرم شدن محیط، خطر از دست دادن گیاهان و محصولات قطعی خواهد بود. البته می توان این معضل را با بکارگیری سیستم های خنک کننده برطرف نمود، که البته تامین این تجهیزات جانبی نیز هزینه بر خواهد بود. یکی دیگر از مزیت های لامپ رشد گیاه اجرا و تامین روشنایی محیط با کمترین دما و گرمایی قابل لمس است نه درجه حراریتی نزدیک به ۴۰۰ یا ۵۰۰ درجه.

قدرت کارآمد

انواع و مدل های سنتی لامپ ها می توانند بسیار قدرتمند باشند ولی متاسفانه آن کارایی لازم را نداشته و به همین دلیل ال ای دی رشد گیاه با تولید نور بیشتر و توان مصرفی کمتر سبب صرفه جویی در هزینه و بار مالی کمتری را در برخواهد داشت.

طول عمر بالا

با انتخاب بهترین لامپ های رشد گیاه، سال ها این فرصت فراهم می گردد تا بدون نیاز به جایگزینی سیستم نورپردازی دیگری، پروسه رشد محصولات و گیاهان خود را داشته باشید. طول عمر اکثر این لامپ ها بین ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار ساعت می باشد، در حالی که انواع دیگر لامپ ها دارای طول عمر کوتاهی حدود ۲۰ هزار ساعت می باشند.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: -- بارگیری کد امنیتی --