مقالات رشد گیاه

باغبانی زیر نور لامپ رشد گیاه

Commercial LED Grow Lights 1138x450 - باغبانی زیر نور لامپ رشد گیاه

با مجموعه ای از چراغ رشد گیاه، می توانید بسیاری از گیاهان را در داخل خانه از جمله گیاهان آپارتمانی، ارکیده ها و حتی برخی از محصولات میوه و سبزیجات پرورش دهید. چراغهای رشد برای شروع بذر ایده آل هستند، زیرا به تضمین نشاءهای سبز کمک می کنند. فصل زمستان گیاهان و سبزیجات سالاد را نیز می توان در زیر این نورها پرورش داد. با یادگیری نحوه استفاده گیاهان از نور و گزینه های نصب، می توانید یک سیستم نور مصنوعی داخلی را انتخاب کنید که مناسب گیاهانی است که می خواهید رشد کنند. رنگ مناسبنور خورشید شامل طیف کاملی از نور از جمله تمام رنگهای رنگین کمان است: قرمز تا زرد تا آبی و بنفش. مانند گیاهانی که در خارج از منزل در زیر نور خورشید رشد می کنند، گیاهان داخلی نیز در زیر لامپ رشد گیاه با طیف کامل، که تعادل نور خنک و گرم را تولید می کنند و طیف طبیعی خورشید را تکرار می کنند، بهتر رشد می کنند.

 

 

آنها برای نهال و گیاهان آپارتمانی، گیاهان آشپزی و سایر گیاهان عالی هستند. همه وسایل نورپردازی، پایه ها و لامپ های جایگزین ما تمام طیف هستند. ال ای دی یا فلورسنت؟ال ای دی طیف نوری را رشد می دهد. هر دو نوری با طیف کامل تولید می کنند. با این حال، ال ای دی ها برای محیط و از جنبه اقتصادی برای شما بهتر هستند. تیم توسعه محصول ما چراغ رشد گیاه ال ای دی کم مصرف، مقرون به صرفه و موثر را طراحی کرده است تا به طور خاص نیازهای گیاهان را برآورده کند. آنها گیاهان نورانی با طیف کامل را می طلبند، با افزایش شدید نور آبی برای تحریک رشد قوی تر ریشه، افزایش فتوسنتز و اطمینان از اوج رشد. آنها برای گیاهان شما عالی هستند. ال ای دی های با تکنولوژی بالا به طور خاص برای رشد در محیط داخلی کالیبره شده اند.     آنها فوق العاده کارآمد هستند. ال ای دی ها نیمی از برق را مصرف می کنند و ۵ برابر بیشتر از لامپ های فلورسنت عمر می کنند.     آنها دوستدار زمین هستند. لوله های ال ای دی بدون جیوه مانند شیشه خرد نمی شوند، بنابراین تعداد کمتری به محل دفن زباله می رسند.

 

 

شدت نور مناسب

شدت نوری که یک گیاه دریافت می کند با روشنایی لامپ رشد گیاه ال ای دی و میزان نزدیکی گیاه به منبع نور تعیین می شود. نیاز گیاهان به شدت نور متفاوت است. به طور معمول، گیاهانی که بومی جنگل های گرمسیری یا جنگل های سایه دار هستند به اندازه گیاهانی که در آب و هوای خشک و آفتابی مانند مدیترانه یا جنوب مکزیک تکامل یافته اند به نور زیادی احتیاج ندارند.

برخی از گیاهان آپارتمانی گلدار، مانند بنفشه آفریقایی و بگونیا، خوشحال هستند که ۱۰ تا ۱۲ اینچ از منبع نور فاصله دارند. گیاهان شاخ و برگ مانند پیچک یا فیلودندرون را می توان در فاصله ۳۶ اینچی از منبع نور قرار داد. اما بسیاری از گیاهان گلدار مانند ارکیده، گاردنیا و مرکبات و همچنین بیشتر گیاهان سبزی برای شدت گلدهی و تولید میوه به شدت نور بیشتری نیاز دارند.

 

 

FB5F42F6 8A8E 4562 B6BC E381A3CE893E 500x500 - باغبانی زیر نور لامپ رشد گیاه

 

مدت زمان مناسب

مهم نیست که چه نوع گیاهانی در حال رشد دارید، باید به آنها استراحت دهید. وقتی هوا تاریک است، گیاهان تنفس می کنند، که بخش مهمی از روند رشد آنها است. تعادل زمان استراحت تا زمان رشد فعال بر بسیاری از فرایندهای بیولوژیکی، از جمله سرعت رشد و تنظیم جوانه ها و میوه تأثیر می گذارد. نوار برقی با تایمر داخلی باعث می شود مدت زمان را به راحتی تنظیم کنید. نهال های سبزیجات در زیر نورهای طیف کامل رشد می کنند نهال های سبزیجات به ۱۴-۱۸ ساعت نور در روز نیاز دارند.

گیاه شناسان معمولاً گیاهان را به سه دسته مربوط به طول روز مورد علاقه خود تقسیم می کنند: روز کوتاه، روز طولانی یا خنثی روز. گیاهان روز کوتاه مانند گل داودی، کالانکوئه، آزالیا و بگونیا با نور کمتر از ۱۲ ساعت در روز رشد می کنند. در واقع، این گیاهان معمولاً قبل از جوانه زدن و گلدهی باید یک سری روزهای حتی کوتاه تری را پشت سر بگذارند.

گیاهان طولانی مدت به ۱۴ تا ۱۸ ساعت نور در روز نیاز دارند. بیشتر نهال های سبزیجات و گل های باغی گیاهان طولانی مدت هستند. وقتی نور کافی دریافت نمی کنند، رنگ پریده و شل می شوند.

گیاهان خنثی روز، از جمله گیاهان شاخ و برگ، شمعدانی، کولئوس و بنفشه آفریقایی، معمولاً در طول سال ۸ تا ۱۲ ساعت روشنایی راضی می شوند.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: -- بارگیری کد امنیتی --