مقالات رشد گیاه

کشاورزی مدرن با نور ال ای دی رشد گیاه

8aced423560197984b01bb49a996877c XL 750x450 - کشاورزی مدرن با نور ال ای دی رشد گیاه

کشاورزی مدرن با نور ال ای دی رشد گیاه

پتانسیل توسعه LED ها بسیار فراتر از کاربردهای محصولات IT یا زندگی روزمره است. طبق تحقیقات انجام شده، کاربردهای سیستم روشنایی ال ای دی در روشنایی کشاورزی می تواند به طور موثری عملکرد محصول را افزایش دهد. در این مقاله، چگونگی دستیابی به این هدف را معرفی خواهیم کرد.

 

روشنایی کشاورزی: بهبود رشد محصول با

LEDهمه ما می دانیم که محصولات برای رشد به روند فتوسنتز متکی هستند. اگر بتوانیم از طریق نور مصنوعی اثر نور خورشید را افزایش دهیم، انتطار می رود که سرعت رشد محصول افزایش یابد. روشنایی کشاورزی ایده جدیدی نیست و محصولاتی مانند لامپ زنون، لامپ های فلورسنت، لامپ های سدیم ولتاژ بالا و لامپ های متال هالید معمولا به عنوان لامپ های سنتی پرکننده نور استفاده می شوند. با این حال، کارایی این روش های روشنایی به اندازه کافی بالا نیست. نور پرکننده برای رشد گیاه یا گیاه رشدیافته توسط نور مصنوعی کامل، به قدرت روشنایی عظیم نیاز دارد. تابش بیش از حد نور یا تابشی که توسط گیاهان قابل استفاده نیست، صرفا اتلاف انرژی است.توسعه سریع فناوری روشنایی ال ای دی ویژگی کم مصرف تری نسبت به منابع نوری سنتی را فراهم کرده است. استفاده از نور لامپ رشد گیاه ال ای دی برای کشاورزی می تواند به طور موثر اتلاف انرژی را کاهش دهد. علاوه بر این، LED ها می توانند رنگ ها و طیف های مختلف را تنظیم کرده و به طور انعطاف پذیر منابع نور را با توجه به طیف های مختلف در مراحل مختلف رشد گیاه تنطیم کرده، سرعت رشد را تسریع کرده و انرژی را به طور موثرتری مصرف کنند.

 

 اوج طول موج برای جذب نور محصول

گیاهان طی فرآیند رشد خود طیف های انتخابی می خواهند. در طی فتوسنتز، گیاه می تواند حدود ۶۰% از عملکردها را در محدوده طیف مرئی (۳۸۰-۷۶۰نانومتر) جذب کند. دو منطقه اوج جذب، چراغ های قرمز و نارنجی با طول موج بین ۶۱۰-۷۲۰ نانومتر (اوج = ۶۶۰ نانومتر) و نورهای آبی و بنفش بین ۴۰۰-۵۱۰ نانومتر (اوج=۴۵۰ نانومتر)، به «کود سبک» گیاهان تبدیل شده اند. گیاهان کمتر از طیف نوری ۵۱۰-۶۱۰ نانومتر جذب می کنند(چراغ های زرد و سبز). اگر بتوان منابع نور مصنوعی را برای این ۲ باند موج ایجاد کرد، قابل پیش بینی است که راندمان استفاده از انرژی نور افزایش می یابد.

علاوه بر این، طیف های مختلفی برای گیاهان در مراحل مختلف رشد مورد نیاز هست. به عنوان مثال، نور آبی با طول موج حدود ۴۵۰ نانومتر می تواند به جوانه زدن کمک کند و نور قرمز در حدود ۶۳۰ نانومتر می تواند فتوسنتز، جوانه زدن، گلدهی و باردهی را تسهیل کند. بر اساس این ویژگی، انواع مختلف گیاهان طیف های متفاوتی دارند. به عنوان مثال، ساکلنت ها و ریزوم ها (گونه های گیاهی) تقاضای بیشتری برای نور آبی دارند در حالی که گیاهانی که گل و میوه می دهند نور قرمز را ترجیح می دهند. سایر گیاهان متعادل و عمومی به طیف قرمز و آبی احتیاج دارند.

 

 

ارتقا سیستم های روشنایی ال ای دی هوشمند، توسعه حداکثری روشنایی کشاورزی را موجب می شود. با این حال، به دلیل هزینه بالای سیستم نور مصنوعی، هنوز با موانع زیادی روبرو است. سیستم روشنایی کشاورزی شامل منابع نور، لامپ ها وسیستم های کنترل است. این تکنیک های می توانند پیچیده یا ساده باشند. تا زمانی که هزینه در دامنه قابل قبولی برای کشاورزان باشد، این مشکلات دیگر آزاردهنده نخواهد بود. بنابراین توصیه می گردد از سایت ال ای دی سازان با بیشترین تعداد و تنوع بالای محصولات ال ای دی و فروش لامپ رشد ارزان، با درنظرگرفتن سبد هزینه خریداران برای تامین نیاز نوری آنها، بازدید شود.

 

راه حل های کارآمد کشاورزی

همراه با اینترنت اشیا، کنترل سیستم های روشنایی ال ای دی افزایش یافته و می تواند کشت محصولات را از محدودیت ها و اثرات نور خورشید آزاد کند. با استفاده از این فناوری، کشاورزان می توانند محصولات خود را به طور کامل در فضای بسته پرورش دهند و تهدیدات آفات و بیماری ها را کاهش دهند. این تکامل نه تنها پیشرفت مثبتی در ارتقا سطح تولید کشاورزی مدرن خواهد داشت بلکه پتانسیل بی پایان بازار را نیز باز می کند.

 

 

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: -- بارگیری کد امنیتی --