مقالات رشد گیاه

کنترل سطوح نیترات در سبزیجات برگ دار توسط لامپ رشد گیاه

control nitrate levels LED grow light - کنترل سطوح نیترات در سبزیجات برگ دار توسط لامپ رشد گیاه

آیا می خواهید سطوح نیترات را در سبزیجات برگ دار کنترل کنید؟ چراغ ال ای دی رشد گیاه را روشن کنید.

بحث در مورد اینکه آیا نیترات موجود در مواد غذایی برای سلامتی افراد مفید است یا خیر، وجود دارد. برخی خواهان سطوح پایین نیترات در سبزیجات هستند، در حالی که برخی دیگر به ارزش غذایی سطوح بالاتر نیترات اعتقاد دارند. در هر طرفی از موضوع که هستید، ممکن است به نتایج جدید تحقیقات دانشکده کشاورزی HAS و دانشگاه واگنینگن علاقه مند شوید. با رشد سبزی های برگ دار زیر چراغ رشد گیاه در یک محیط رشد عمودی سرپوشیده، محققان دریافتند که می توانند سطوح نیترات را در گیاهان کاهش یا افزایش دهند.

 

 

 

نیترات موجود در سبزیجات

ده ها سال است که بحث در مورد خطر سلامتی نیترات برای افرادی که سبزیجات مصرف می کنند وجود داشته است. با این حال، در ۵-۱۰ سال گذشته، مقالات بیشتر و بیشتری منتشر شده است که ادعا می کنند مصرف نیترات از سبزیجات سالم است. نشان داده شده است که نیترات دارای یک فعالیت ضد میکروبی است و بدن را قادر به تولید اکسید نیتریک می کند که اعتقاد بر این است که نقش فیزیولوژیکی مهمی در تنظیم عروق دارد. این برای بیماران قلبی عروقی یا ورزشکارانی که می خواهند عملکرد خود را افزایش دهند مفید خواهد بود.

مقامات مواد غذایی هلند اخیرا توصیه های خود را در مورد اسفناج و سبزیجات با نیترات بالا تغییر داده اند و محدودیت مصرف روزانه آنها را بر حسب گرم حذف کرده اند. این احتمالاً به دلیل تحقیقات اخیر است که نشان می دهد به طور کلی افرادی که سبزیجات بیشتری در روز می خورند احتمال بیشتری دارد که سالم بمانند.

 

نیترات در کودها

نیتراتی که به طور طبیعی در غذا وجود دارد ممکن است مثبت‌تر دیده شود، اما هنوز یک جنبه از نیترات وجود دارد که همچنان نگران‌کننده است و آن افزایش سطوح نیترات در سبزیجات و محیط زیست به دلیل استفاده نادرست از کودهای نیترات می باشد. نیترات ها عناصر ضروری برای رشد گیاه هستند، اما هر چه نور بیشتری دریافت کند نیترات کمتری در برگ های گیاه ذخیره می شود. محصولاتی که در مزرعه یا گلخانه‌ها رشد می‌کنند، هر روز کود نیترات یکسانی دریافت می‌کنند، اما در روزهای ابری و روزهای آفتابی و در زمستان نسبت به تابستان سطوح متفاوتی از نور دریافت می‌کنند. در روزهای آفتابی نور خورشید کافی است تا گیاه بتواند کود را فرآوری کند، اما در روزهای ابری نیترات را نمی‌توان فرآوری کرد و در عوض در برگ‌های گیاه ذخیره می‌شود.

در مزرعه یا گلخانه، استفاده از ترکیب ایده آل کود و نور دشوار است، زیرا نمی توانید آب و هوا را کنترل کنید. با این حال، در یک مزرعه عمودی یا مزرعه شهری، سیستم آبیاری با دقت بالا ترکیبی ایده‌آل از تغذیه را ارائه می‌دهد و لامپ ال ای دی رشد گیاه مقدار بهینه نور فتوسنتزی را اعمال می‌کنند که از جذب نیترات اضافی گیاه جلوگیری می‌کند.

 

کنترل نیترات در مزرعه شهری

محققان همچنین به دنبال چگونگی استفاده از لامپ رشد گیاه برای کنترل بیشتر سطوح نیترات در سبزیجات داخلی هستند. مطالعه‌ای که توسط دانشکده کشاورزی HAS و دانشگاه Wageningen انجام شد، با هدف کاهش سطوح نیترات در سبزیجات برگ‌دار انجام شد. نتایج نشان داد که دستور العمل های نور مصنوعی ال ای دی می تواند به طور قابل توجهی سطوح نیترات سبزیجات کشت شده در مزرعه شهری را کاهش دهد.

در آزمایش تحقیقاتی، یک استراتژی نور رشد ال ای دی، قبل از برداشت خاص چند روز قبل از برداشت برای تخلیه نیترات انباشته شده در برگ ها در طول دوره رشد استفاده شد. دوره نوری تا ۲۴ ساعت در روز افزایش یافت و همچنین می‌توان آن را با تغییر در طیف نور بسته به محصول ترکیب کرد. همراه با یک استراتژی آبیاری مناسب و تنظیمات آب و هوایی برای رشد بهینه گیاه، نیترات ها به طور قابل توجهی با استفاده از این دستور کاهش یافت. این استراتژی برای انواع مختلف کاهو، اسفناج اعمال شد.

نتایج این تحقیق بسیار امیدوارکننده است زیرا نشان می دهد که دستور العمل های نور ال ای دی می تواند فرصت های جدیدی را برای پرورش دهندگان در مزارع شهری باز کند. آنها انعطاف پذیری بیشتری در تولید سبزی های برگ دار دارند که متناسب با نیازهای مصرف کنندگان و محلی است.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: -- بارگیری کد امنیتی --